Om het maar meteen met je te delen: ik ben jarig!
En ik heb wel eens leukere verjaardagen gehad om eerlijk met je te zijn.. Het feit dat mijn vader maar 65 is geworden en er niet bij is maakt het moeilijk, maar ook realiseer ik me meteen weer extra hoe bijzonder het is dat je als je jarig bent je er elke keer maar weer een jaar bij krijgt.
Waar ik nooit de ‘wie jarig is trakteert’ boodschap voelde, ga ik dat om bovenstaande reden dit jaar wel doen! Wat precies lees je onderaan.
Tijdens mijn ‘pauze’ van werk de afgelopen weken zat ik te speuren op de site van een coach die ik ambieer. Een beetje rond te snuffelen uit nieuwsgierigheid wat ze aanbiedt. Uiteraard kijk ik naar haar aanbod. Haar 1:1 traject.
Ik scrol
Ik lees
De informatie die er staat spreekt me aan
Ik zoek, scrol verder
En wat zie ik maar niet; de prijs
Ik kijk NOG een keer goed, en denk: staat het er nu echt niet? Of kijk ik niet goed?
Maar de prijs is nergens te vinden.
Zonde… want weet dat je op zo’n moment je potentiële klant meteen verliest.
Hoe dat werkt? Laat me je meenemen aan de hand van dit voorbeeld”
Je bent op vakantie, en je loopt in het centrum van het stadje langs een kledingwinkel die er erg leuk uitziet. Je hebt nog nooit van de naam van de winkel gehoord maar die jurk in de etalage trekt je zowat naar binnen, het lijkt alsof deze jurk speciaal voor jou ontworpen is!
Het is lastig aan de etalage af te lezen in welke prijsklasse deze winkel valt, dus je loopt naar binnen en proeft al aan de sfeer en het feit dat er theekopjes met bladgoud en Fiji water voor je klaar staat dat de winkel zich waarschijnlijk niet in de goedkoopste klasse bevindt. De winkelmedewerker komt op je afgelopen en op dat moment zie je dat je de enige in de winkel bent. Oeh, die hangertjes met kleding hangen eigenlijk ook wel verdacht ver uit elkaar… De medewerker vraagt of hij je kan helpen en je hoort jezelf zeggen dat je toch liever even rond kijkt.. Je loopt rond en kijkt hier en daar of je die jurk van de etalage ziet. Daar! In de hoek zie je hem hangen. In snelle passen beweeg je je er naartoe. Je voelt de ogen van de winkelmedewerker branden in je nek, maar je kan geen prijs vinden. Niet in de nek, niet aan de mouw, nergens. Je kijkt nog even om je heen naar andere kleren, maar ziet nergens een prijs.
Je neemt aan dat het waarschijnlijk onbetaalbaar is, zegt ‘thank you, bye’ en haast je de winkel uit.
Dit is precies wat er gebeurt als een ideale klant op jouw website aan het neuzen is, en jij je prijzen niet op de site hebt staan. Klanten gaan dan aannames doen en op een of andere manier zijn die vaak hoger dan je prijs daadwerkelijk is en verlaten de website. Als dat gebeurt kost het weer veel meer moeite die klant weer ‘koopbereid’ te krijgen, zoals dat in vaktermen heet.
Terwijl, waarschijnlijk valt je prijs heel erg mee en is het laatste wat jij wilt het signaal ‘onbetaalbaar’ afgeven.
Ik weet dat dit bij mijn klanten ook wel eens gebeurt in salesgesprekken; ze vinden het spannend om de prijs te noemen -om welke reden dan ook- en benoemen vaak ook hun aanbod niet en/of sturen dit achteraf toe. Iedereen heeft hier vast zijn eigen reden voor, maar als dit bij jou het geval is omdat je het spannend vindt, niet zeker weet of de ander daarop zit te wachten, of het ‘via de mail ook werkt’ dan zou ik je willen vragen door te lezen, want dit is precies waar de nieuwe masterclass over gaat;
Salesgesprekken.
Hoe kan je nu verkopen, zonder salesy te zijn en je prijs en aanbod in iemands gezicht te duwen? (figuurlijk uiteraard). Je weet dat je geen bedrijf kunt runnen zonder te verkopen, maar er is geen opleiding die je leert hoe je dit nu kunt doen.
Het is mijn missie om ervoor te zorgen dat vrouwen nog meer voor hun waarde gaan staan, en daarom organiseer ik de workshop geheel in het thema Salesgesprekken.
Hoe richt je deze in? Hoe zet je het salesproces neer? Vanaf het eerste contact via de DM, tot het opvolgen van het aanbod dat je hebt gedaan en alles daar tussen in. Ik neem je hierin mee!
–Edit 27/10/2022: de actie is inmiddels verlopen. De masterclass bestaat nog wel en is actief. Deze kun je hier vinden)
Mocht jij op dit moment behoefte hebben weer even te focussen op alle acties die je doet qua sales inzichtelijk maken en er op strategisch vlak naar kijken, dan is dit iets voor jou.
Aan het eind is er ook tijd om al jouw vragen op dit gebied aan mij te stellen. En ja: tuurlijk zal ik ook mijn verdere aanbod benoemen, daar maak ik geen geheim van, maar de waarde die er in zit is 100% de moeite waard te komen.
Zie ik je daar? 😀