Verdubbel je conversie, verdubbel je omzet

Haal meer uit je huidige leads door het voeren van strategische salesgesprekken.​

500+ Salesgesprekken gevoerd & teruggeluisterd

Meer dan €150.000 aan omzet telefonisch verkocht

3 jaar werkzaam geweest als sales medewerker in het bedrijfsleven

400+ ondernemers geholpen in online classes

Weet je jouw conversiepercentage in salesgesprekken? Hoeveel extra omzet krijg je als die verdubbelt? Dat is wat ik doe in dit traject.

Heb je het gevoel dat de leads soms tussen je vingers door glippen?

Lijkt het wel alsof toen je ging schalen, de salesacties op een lager pitje zijn komen te staan en ze er niet meer vanaf zijn gekomen?

Je dacht toen: ‘ik laat het even voor wat het is’ en nu ben je een x aantal maanden verder.

Als dat klopt, dan zit de volgende groeispeurt voor jou niet meer in een nieuwe strategie ontwikkelen. Een nieuwe webinar. Het staat al bij jou.

Er zijn nu nieuwe vragen:Die mensen die niet in je webinar zijn geweest, moet je die gaan nabellen? Of moet je daar iemand voor inhuren?

Inhuren betekent conversieverlies, toch?

1 ding is zeker:

En elke dag dat je jouw salesgesprekken uitstelt, heeft een prijskaartje. Waarschijnlijk zie ik als ik nu met jou meekijk tientallen kansen. Mensen die niet meer opgevolgd zijn, deelnemers uit webinars waar niks mee is gedaan en jij durft inmiddels ook te zeggen dat het ‘ooit ga ik er wat mee doen’ argument echt niet meer kan.

Er zijn 2 keuze’s:

1) Je gaat ze zelf nabellen. Dit kost jou tijd, en levert meer op

2) Je huurt een salestijger in, die voor je belt. Hierdoor gaat je conversie iets naar beneden, maar het zorgt er wel voor dat je zelf geen tijd en zorgen hieraan kwijt ben.

De conversieverhoging waar je nu naar zoekt, je weet wel; die ene die je standaard naar de ton per maand laat gaan, zit in de opvolgacties. Degene die je nu hebt gelabeld als ‘moet ik nog wat mee’.

Marieke ging van 8k per maand naar 30k per maand. In 4 maanden tijd.

Marieke kwam bij me met de vraag “Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik meer grip krijg op mijn lead generatie” Zelf runt ze een Google Ads Bureau en verzamelde ze wel al leads, maar keken we samen naar wat ze kon zeggen om deze mensen op een juiste manier op te volgen en hoe ze haar salesgesprekken kon verbeteren. Over de samenwerking zegt ze:

“Als je bij Jill aanklopt voor een traject dan weet je dat het goed komt met je bedrijf. Zij zal er voor zorgen dat je je zeker voelt en duwt je, precies genoeg buiten je comfortzone. Toen ik bij Jill begon zat ik op 8k per maand, nu op 30k. Aanrader!”

Marissa Bonants haar salesteam ging van 40% naar 70% conversie in 3 mnd

Als iemand goed in converteren is, is het Marissa wel. Als gevestigde naam in de markt had zij als miljoenenondernemer geen tijd meer om alle salesgesprekken zelf te voeren. Hierdoor bestede ze haar salesgesprekken uit aan haar team en zag ze haar conversie naar beneden gaan naar 40%. Om tijd te besparen en ze goed op te leiden koos ze voor het Strategisch Verkopen traject. Met resultaat: 30% meer conversie in de salesgesprekken.

Anne Quaars coach

"Interimmers kundig opleiden komt echt wat bij kijken. Dankzij Jill meteen de maand erna 50k extra omzet"

“Ik had al ervaren dat er echt wel wat bij komt kijken om interimmers snel en kundig op vlieghoogte te brengen. Ik had al dat eerder ervaren en onderschat. Daarom heb ik Jill gevraagd.”

Anne Quaars had documenten met honderden gekwalificeerde leads waar niks mee werd gedaan. Ze wilde op korte termijn toe naar 2 interimmers die voor haar de outreach gingen doen. Anne: “Ik koos voor Jill, omdat ik het graag in 1 keer goed doe. Met resultaat, €50.000 extra omzet na de eerste maand”.

Als ik jou omschrijf, dan zou het zo klinken:

  • Je hebt het gevoel dat je achter de feiten aanloopt. Het is een uitdaging om het grote aantal salesgesprekken efficiënt te managen zonder dat de kwaliteit of conversie eronder lijdt. Elke week ben je kostbare uren kwijt aan gesprekken die nergens toe leiden, omdat leads niet goed gekwalificeerd zijn – en dat kost je energie en tijd die je liever in succesvolle klanten zou steken.

  • Het idee van sales uitbesteden speelt al langer door je hoofd, maar waar moet je beginnen? Niemand kent je business zoals jij dat doet, en een goede setter of iemand die je salesgesprekken écht goed kan overnemen, blijkt moeilijk te vinden.

  • Eigenlijk weet je dat een goed sales team je zou helpen om winstgevend te kunnen schalen, maar elke keer stel je het uit. Het voelt als een risico. Intussen mis je duidelijkheid over welke salesactiviteiten echt resultaat opleveren – en dat betekent dat je elke maand gemakkelijk tienduizenden euro’s misloopt.

    Bovendien ontbreekt er structuur in je opvolging van leads, waardoor warme leads afkoelen of zelfs worden vergeten. Je bent zeker dat dit alles samen je omzet halveert, simpelweg omdat er kansen blijven liggen waar je wel op zou willen inspelen.

    Het frustreert je – je weet dat er zoveel meer in je business zit, maar zonder de juiste structuur en support blijft het resultaat achter.

Hoe zou het voor je zijn als....

Je kunt niet alleen kunt verkopen, maar de ander kunt betoveren met je woorden.

Als je ziet dat je jouw klanten jouw waarde kunt laten inzien. Je de dienst die je het liefste verkoopt, om de haverklap verkoopt. Dat je straks weet hoe je nog beter kunt opvolgen. Omdat je niet alleen feitelijk weet dat je iets komt brengen in plaats van halen, maar dit ook voelt. 

Hoe zou het zijn als de 5 mensen die je per dag spreekt, klant worden en meer van je kopen? Dat jij in de gesprekken door middel van kleine psychologische hacks de ander laat inzien wat ze waard zijn.

Zodat als er iemand tegenover je zit, je de precies juiste dingen vraagt en zegt, zodat zij gaan inzien dat ze door jou geholpen kunnen worden en bij je kopen.

Als je voldoende blije klanten hebt, je jezelf gelukkig voelt na het geven van een webinar of live event, omdat je weet dat je mensen echt verder brengt.

Het Strategisch Verkopen traject bevat het volgende:

Een knallende start

Wanneer we van start gaan beginnen we met  een Kick Off van 3 uur, waarna jij of je team meteen een doordacht salesproces heeftt inclusief concrete scripts, acties en methoden om bezwaren te tackelen. Die ervoor zorgen dat jij/jullie strategisch zijn om te verkopen en weet waar je op moet focussen. “Was het al die tijd zo makkelijk?” Hoor ik vaak aan het einde van deze dag.

Coachingsessies

Je krijgt in de 6 maanden dat het traject duurt, 8 live 1-op-1 coaching sessies, waarin we de voortgang van de salesgesprekken bespreken en we kijken naar jouw/jullie unieke situatie, doorspreken wat je kunt zeggen, etc. Daarnaast is er support en krijg je binnen 24 uur feedback op je salesgesprekken en acties die voor jou op dat moment relevant zijn.

Een sales strategie

Wat is het slimste plan voor de komende maanden, hoe komen we aan de salesgesprekken, hoe kan je nog beter filteren en wat zijn de doelen in het algemeen. Als dat duidelijk is, kunnen we van start. 

Salesgesprekken

Wat zeg je als iemand met bezwaren komt? Hoe reageer je op een defensief iemand? Wat kan je wel en niet zeggen? Hoe kan je ervoor zorgen dat hij of zij de waarde gaat inzien, zonder het gevoel te hebben dat je de ander iets aan het opdringen bent. Daar zijn oplossingen voor. We bereiden je gesprekken voor, en evalueren ze achteraf. Hallo conversieverhoging!

Bezwaren

Ken je dat het salesgesprek vloeiend goed gaat en ineens zeggen ze iets van ‘ja, maar ik heb het geld gewoon echt niet’? Daar gaan we een einde van maken. Ik neem elk bezwaar met je door en leer je hoe je ze kunt weerleggen op een manier waarvan de ander denkt ‘dit is super! Ik heb geluk dat ze met mij wil werken’.

Mindset

Verliefd worden op verkopen begint met verliefd zijn op jezelf. Niet meer het idee hebben dat je iets komt halen, maar juist iets komt brengen. Hier help ik je bij.

Online academy

Stay with me! Dit is geen academie met 100 video’s om te bekijken. Hier vind je een aantal technieken die je nog niet kent, kort en concreet uitgelegd. Ook kan je luisteren naar mijn salesgesprekken. 

Rollenspellen

Hoe kan je iemand meenemen op jouw eigen manier, en inspireren jouw aanbod af te nemen i.p.v. je op te dringen en op te volgen tot in den treuren. Dat leer ik je. 

Een knallende start

Live Coachingsessies

Salesgesprekken

Rollenspellen

Wanneer we van start gaan beginnen we met  een Kick Off van 3 uur, waarna jij of je team meteen een doordacht salesproces heeftt inclusief concrete scripts, acties en methoden om bezwaren te tackelen. Die ervoor zorgen dat jij/jullie strategisch zijn om te verkopen en weet waar je op moet focussen. “Was het al die tijd zo makkelijk?” Hoor ik vaak aan het einde van deze dag.

Je krijgt in de 6 maanden dat het traject duurt, 8 live 1-op-1 coaching sessies, waarin we de voortgang van de salesgesprekken bespreken en we kijken naar jouw/jullie unieke situatie, doorspreken wat je kunt zeggen, etc. Daarnaast is er support en krijg je binnen 24 uur feedback op je salesgesprekken en acties die voor jou op dat moment relevant zijn.

Wat zeg je als iemand met bezwaren komt? Hoe reageer je op een defensief iemand? Wat kan je wel en niet zeggen? Hoe kan je ervoor zorgen dat hij of zij de waarde gaat inzien, zonder het gevoel te hebben dat je de ander iets aan het opdringen bent. Daar zijn oplossingen voor. We bereiden je gesprekken voor, en evalueren ze achteraf. Hallo conversieverhoging!

Tijdens deze sessies oefenen we dat ik jouw ideale klant ben. Ik geeft je terug hoe het overkomt en we zorgen ervoor dat je echt ervaart dat je iets komt brengen i.p.v. halen. Plus de bezwaren: jij kan ze straks allemaal tackelen!

Bezwaren

Mindset

Inspireren ipv opdringen

Online omgeving

Ken je dat het salesgesprek vloeiend goed gaat en ineens zeggen ze iets van ‘ja, maar ik heb het geld gewoon echt niet’? Daar gaan we een einde van maken. Ik neem elk bezwaar met je door en leer je hoe je ze kunt weerleggen op een manier waarvan de ander denkt ‘dit is super! Ik heb geluk dat ze met mij wil werken’.

Verliefd worden op verkopen begint met verliefd zijn op jezelf. Niet meer het idee hebben dat je iets komt halen, maar juist iets komt brengen. Hier help ik je bij, zonder in je familiesysteem te duiken of hulp te vragen aan je voorouders. We houden het praktisch en actief.

Hoe kan je iemand meenemen op jouw eigen manier, en inspireren jouw aanbod af te nemen i.p.v. je op te dringen en op te volgen tot in den treuren. Dat leer ik je. 

Stay with me! Dit is geen academie met 100 video’s om te bekijken. Hier vind je een aantal technieken die je nog niet kent, kort en concreet uitgelegd. Ook kan je luisteren naar mijn salesgesprekken. 

Joeri Koning

Verkopen is geen skill, het is een identiteit

Ja, je kan het aanleren. Maar jij hebt al lang bewezen dat je het in je hebt. Het gaat al goed en je durft dat nu ook langzaamaan zelf te zeggen.

Maar je laat op dit moment kansen liggen. 
In de DM, in je salesgesprekken, in je online masterclass. Jij weet het, voelt het en bent er nu klaar mee.

De tijd is gekomen om je haat-liefde verhouding met verkopen een romance te laten zijn. Ondernemen en verkopen als Romeo en Julia hand in hand te laten verdergaan.

Het Strategisch Verkopen traject zorgt ervoor dat jouw conversie naar 80% gaat door klanten te maken vanuit je salesgesprekken. Je beschikt over een figuurlijke toolkit en een rugzak vol strategie m.b.t. salesgesprekken.

Wanneer we van start gaan beginnen we met een Kick Off heb je diezelfde middag niet alleen een concreet doordacht verkoopplan waarvan je denkt ‘hier kunnen we echt wat mee’, je hebt ook een sales procedure staan, waarover je geen twijfel meer hebt en waarvan jij zelfs zegt; “deze kan ik (/mijn team) uitvoeren, dus dit doel is haalbaar”.

Wat het echt succesvol en prettig maakt, is de ruime 1-op-1 tijd die er is. In 8 sessies kijken we rustig naar jouw situatie, is er alle tijd voor vragen en oefenen we de salesgesprekken. 

 

Dit vonden anderen van mijn coaching:

'Door een tip die Jill gaf in het salesgesprek had ik al meteen €1.500 erbij'

'Ik ben zekerder geworden op gebied van sales'

'Ik had geen structuur in mijn salesgesprekken, nu wel'

I LOVE SALES

Je gaat het niet geloven en je denkt dat het onmogelijk is, maar keer op keer is er bewijs dat mijn klanten verliefder worden op sales, zonder dat ze hoeven te veranderen of dat ze zich transformeren in een foute autoverkoper. Juist vanuit wie ze zijn. 

Ik leer je niet alleen als er iemand tegenover je zit hoe je een salesgesprek (webinar, workshop) zo makkelijker authentiek en echt mogelijk kunt doen.

Ik leer je ook een andere taal te gebruiken die maakt dat het nergens meer over verkopen gaat, maar over inspireren i.p.v. overhalen. Zodat jouw potentiële klant denkt: “Met haar wil ik NU werken!”

"Van 5k per maand naar 10k door alleen te kijken naar salesgesprekken"

“Ik weet nu veel beter wat ik kan doen om met echt leuke klanten te werken”

"De week na de Kick-Off meteen 12k extra omzet"

‘Ik weet best hoe ik kan verkopen, maar ik zat in de reactieve modus”.

"We zagen zelf niet waar de kansen lagen"

‘Waar moet de focus nou echt op liggen in je salesproces?’ Iedereen wil meer klanten, maar hoe kan je de omzet van een lead nu closen & vergroten”

Als jij de stap durft te nemen en er vol voor durft te gaan, zal het aan mij in ieder geval niet liggen.
De investering? Voor 6 maanden persoonlijke coachings is dat 1.500 per maand.


Wat ik interessant vind om naar te kijken:

Hoeveel klanten moet jij maken om dat terug te verdienen? En als je de skills bezit in in 1 maand je conversie te verhogen, wat wordt je standaard nieuwe omzet daardoor? 

Goed om te weten:

Je kunt dit traject niet zelf aanschaffen. In een call en ik kijk eerlijk met je mee of dit mogelijk is, of we een klik hebben, of je een passende hulpvraag hebt en zal ik het zeggen als ik denk dat het nu niet het moment is. Want ik heb 1 doel: dat je er uit haalt wat je er uit wil halen. 

Veelgehoorde vragen:

Doordat dit traject helemaal op jou is afgestemd, spreken we samen een datum en tijd af. 

Verkopen & ondernemen is als peper & zout, in bijna alle gevallen is het een package-deal. Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en zo is het ook met verkopen. Wel geloof ik in dat je dit kunt doen op een manier die bij je past. En die leer ik je tijdens dit event :). Ik weet precies hoe je dit aan kunt pakken en hoe ik kan zorgen dat je het een stuk leuker gaat vinden. Echt waar ;).

Heel goed. We kunnen namelijk niet allemaal hetzelfde zijn. Laat je niet afschrikken door wat je ziet, ik ben nu eenmaal een directe Hagenees met een zwak voor zwarte humor. Maar ik ga je niet een kopie van mij maken, ik ga je juist stimuleren je eigen draai hierin te vinden. 

Als je naar een personal shopper gaat hoef je ook niet te kopen wat zij daagt, maar haar expertise wil je wel. Snap je? Ik ga je helpen je eigen stemgeluid te vinden, en stimuleer je deze te laten horen. Hoe het ook klinkt.

Als dit het geval is plannen we er omheen en wordt het traject iets langer.

Dat ligt eraan wat voor soort coach het is. Is het een fitness coach die je helpt met voeding dan kan het goed samengaan, is het een business coach die ook verkopen behandeld, mogelijk minder. Ik zou zeggen zet het erbij in de vragenlijst en we kijken samen even.

Dit traject bedraagt momenteel 1.500 euro per maand voor 6 maanden. Wanneer je in 1 keer betaald is het 8.000,-. 

Niemand heeft zijn aanbod altijd helemaal helder, dat is altijd in beweging, want Jij bent in beweging en er komt ook reactie terug uit te praktijk. Dat ten eerste. Ten tweede gaan we samen zeker door jouw aanbod heen lopen. Want bedenken wat er in moet is 1 ding, bedenken hoe hij verkoopbaar wordt en zorgen dat mensen hem horen en denken; ‘dit moet ik nu hebben’ is een tweede. Dus ja, dit is altijd het eerste wat we samen doorlopen tijdens de Kick-Off

Ik snap het, maar het is nooit de juiste tijd. Wat kost het je dat je wel dagelijks hard aan het werk bent, maar geen sales skills hebt dus niet kan verkopen? Wat kost dat je in tijd? Het kan zijn dat je het nu niet kan, maar kun je het je financieel permitteren om niet te kunnen kunnen verkopen uit te stellen? Wíl je het nog graag uitstellen?

Zo nee:

Twijfel je nog of je er wel alles uit gaat halen wat je nodig hebt?

Dan is het een teken dat wij geen goeie match zijn. Ik weet dat twijfelen enorm veel energie kost en dat wil ik je niet aandoen.

Kijk, ik werk graag met mensen die het heel spannend vinden, maar wel doen. Als jij nu al je vraagtekens hebt of dit het moment is, dan het het waarschijnlijk niet.

Hoe je daarachter komt?

Ga het voor jezelf eens na: vind je het spannend, of moet je bijna overgeven bij de gedachte aan dit traject en deze investering? Als het het eerste is: plan een kennismaking. Bij het laatste: abonneer je hieronder op de nieuwsbrief, kijk het nog even aan en voor nu: niet doen.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Wil je meer weten over onderhandelen, sales + updates ontvangen? Meld je dan aan! Geen gespam.

Bij inschrijving ga je akkoord met de privacy verklaring.

Laat de succesvolle salesgesprekken beginnen!