“Ik kijk graag een half uurtje gratis met je mee” 🥶
Een zin die je maar wat vaak voorbij ziet komen op social media.
Heb jij ook het gevoel dat het steeds lastiger wordt om klanten aan te trekken met een gratis kennismakings/meekijk/kopje koffie gesprek?
Je bent niet de enige.
De tijden dat een ‘half uurtje meekijken’ de standaard was om potentiële klanten over de streep te trekken, zijn voorbij.
Internet bestaat nu 30 jaar, wat betekent dat we inmiddels alles wel hebben gezien.
Marketing en sales tactieken die voorheen werkte, werken steeds minder goed.
Iedereen wordt steeds wantrouwiger tegenover ‘gratis’ aanbiedingen van dienstaanbieders.
Waarom?
Omdat we allemaal al van een kilometer ruiken dat er een voorbedachte rade achter zit. Het herkenbare gevoel van een addertje onder het gras zit .
Hoe ‘vrijblijvend’ je het ook presenteert, jouw potentiële klanten weten inmiddels dat een gratis sessie vaak een verkapt verkooppraatje is. Daarbij zit niemand te wachten op een vrijblijvend gesprek waarvan de waarde onduidelijk is…
Wat dan wel?
Ik denk dat het is tijd is voor een nieuwe manier van verkopen…
1 die vraagt om transparantie, waarde, en vooral vertrouwen.
Want het enige wat jouw potentiële klant wilt, is weten dat je zijn of haar tijd respecteert en direct waarde levert, zonder onnodige verkooppraatjes.
Maar hoe doe je dat?
–> Onder andere door te beschrijven welke directe waarde je levert.
Tijdens mijn live workshop Slim & Stabiel Verkopen op 2 oktober, deel ik wat jij als dienstverlener letterlijk kunt zeggen om consistent kunt verkopen zonder trucjes en zonder dat je jezelf hoeft te verlagen tot de uitgemolken marketingmethoden waar klanten allergisch voor zijn.
Ik laat je zien hoe je vertrouwen opbouwt en je aanbod neerzet op een manier die past bij deze tijd. Waarvan we wel kunnen zeggen dat het de moeilijkste tijd ooit is om te verkopen. En 1 ding is zeker: het gaat alleen maar moeilijker worden .
Ben jij eigenlijk al een tijdje klaar met het ‘leuren’ voor gratis sessies? En wil je wat meer handvatten voor hoe het ook kan?
Schrijf je dan nu in voor mijn live offline workshop Slim & Stabiel Verkopen, en ga voor verkopen vanuit verbinding. Zeg net als mijn klanten ‘aaah, kan het ook ZO!’