Ik deelde het vandaag al in mijn stories op Instagram; we benoemen veel te weinig ons aanbod.
We bedenken onze content op basis van de pijn, het verlangen en onze ideale klant. Maar wanneer ze opgewarmd zijn en zich eenmaal aangesproken voelen, laten we onze droomklant aan hun lot over.
Het is een aanname te denken dat jouw volger weet wat je aanbod is (en waar die hem kan vinden)
Als iemand al tot je site is gekomen, is diegene daar gemiddeld na 7 seconden weer weg. Een enkeling leest hem helemaal van boven tot onder.
Het verbaasd mij ook nog elke keer, laatst vroeg er weer iemand; waar kan ik de link naar je online masterclass vinden? Echt schiet mij maar lek.
Ik kan op zo’n moment twee dingen denken ‘wat stom dat je niet eens even in mijn bio kijkt en klinkt’ OF ‘ik moet iets gaan veranderen want als zij dit al durft te vragen, betekent het vast dat er nog veel meer mensen zijn die dit probleem hebben’.
Volgers zijn net kleuters die je heel vaak iets opnieuw moet vertellen voor ze het opvolgen. Dit komt onder andere doordat jij vaak niet hun hoofdprioriteit bent.
Dus herhaling is key hierin.
Het doet me een beetje denken aan van de week, toen mijn vriend bezig was de zeepflesjes houder te installeren in de keuken. Hij zei; ‘Luister Jill, ik zal het straks NOG een keer zeggen, maar alvast voor nu: je mag hem pas na 72 uur gebruiken. Hij moet eerst drogen’.
Waarop ik zei; ‘Oh dat is lang, maar is goed nog even wachten dus’.
Hij: ‘Ja 72 UUR lang wachten. Dat betekent dat je hem maandag dus kunt gebruiken’.
Na jarenlange ervaring weet hij inmiddels dat als hij het niet zo duidelijk en expliciet tegen me zegt, de boodschap niet aankomt en ik hem toch per ongeluk ga gebruiken. (Nu verschillen we hier ook in van mening, want ik denk dat het heus wel eerder kan, zoiets staat altijd voor de zekerheid op de verpakking, maar dat terzijde).
Het sales spel
Ervan uitgaan dat jouw volger snapt wat je aanbiedt is alsof je een nieuw spel gaat spelen met vrienden, maar ze je niet uitleggen wat de spelregels zijn. Voor hen is het heel duidelijk: zij kennen ze al. Maar jij begrijpt er niks van en waar tijdens een echt bordspel je nog wel weg komt met ‘we gaan het gewoon spelen, je ziet het wel tijdens de eerste ronde’ is dat met een dienst die je voor een flinke prijs verkoopt toch anders. Daarin gaan mensen niet 1,2,3 mee. Dus wat je doet is zaaien, middels content en posts, en af en toe (lees: minimaal 1 keer per maand) vertel je over wat je aanbiedt.
Daarover gesproken, wil ik graag met jullie delen wat ik aanbied. Want ook dat heb ik nog niet echt in mijn nieuwsbrief gedeeld..
Sales coaching + salesgesprekken
Mijn 1:1 coachingstraject heet Strategisch Verkopen en is mijn hoofd aanbod. Hierin help ik je in 4 maanden middels een strategie en actieplan naar gemiddeld 75% meer JA’s in salesgesprekken en dus ook meer klanten. Ik zorg dat je de focus bepaald en behoud, en alleen de dingen doet die er echt toedoen. Met als resultaat: meer omzet aan het eind van de maand. Daarnaast heb ik nog de online masterclass Strategische Sales en een VIP dag. Alleen verkoop ik het liefst mijn 1:1 traject, omdat ik daarvan wéét dat je daar echt bij geholpen bent.
Salestraining
De masterclass is een klein voorproefje van mijn 1:1 traject, mét al heel veel waarde. Dus als je het leuk vindt om daar eens meer informatie (en mogelijk een liefdevolle schop onder je kont) te krijgen, nodig ik je graag daar voor uit. Zie de link:
Eneeee.. wanneer ga jij delen wat je aanbiedt voor dienst? 😉