DE BELANGRIJKSTE STAP ALS JE MEER KLANTEN WILT

jacqueline-munguia-1pAwJiCD60c-unsplash

Wist je dat flyeren een van de minst effectieve manieren van promotie voor je bedrijf is?

Dit is een klein beetje afhankelijk van wat voor bedrijf je hebt, want voor Dubbelfrisss samples en een nieuwe smaak Chupa Chups lolly’s werkt het weer wel, maar voor jou en mij (kennisondernemers) niet.

Dit heeft alles te maken met de vraag die ik laatst in mijn story stelde;

Wat is de belangrijkste stap is als je meer klanten wilt?
A. Zichtbaar zijn
B. Ideale klant kennen
C. Elke dag 10 nieuwe mensen contacteren

Waar ik als juiste antwoord B had gemarkeerd. Wat zorgde voor veel reacties in de DM. ‘Niet! De juiste stap naar meer klanten is acquisitie’ zei iemand.

Alleen als jij niet weet wie je aan gaat spreken, hoe kun je dan elke dag 10 nieuwe mensen contacteren? En nog belangrijker; hoe kun je verwachten dat dat nieuwe klanten oplevert?

Hetzelfde geldt voor het flyeren. Jouw ideale klant loopt daar niet op staat. Of de kans is in ieder geval heel erg klein.

Dit geldt voor heel veel salesacties: Je kunt er zoveel doen als je wilt, maar als je niet de juiste mensen aanspreekt, heeft het weinig zin. Dat is ook de reden dat ik zo zit te hameren op de ideale klant. Omdat ik het daar vaak al zie mis gaan. H

oe weet jij of je de juiste mensen aanspreekt? En in hoeverre los jij hun echte probleem op? Hun grootste angst. Die zo diep in het achterste kleine luikje van hun hersenen verstopt zit, dat ze eigenlijk zelf niet echt kunnen benoemen wat hun angst is?

Als jij dat weet, dan heb je wat om handen. Dan kun je laten weten voor wie je er bent en welk probleem je oplost.

Hoe je dat doet? Ik neem je kort mee a.d.h.v. een voorbeeld.
Het probleem wat je oplost/ het verlangen waar je op in speelt is niet:
‘Ik heb ondernemers meer rust & vrijheid te ervaren’.
Dat is zo algemeen, dat iedereen het wil. Waardoor niemand zich aangesproken voelt.

Wat wel kan:
‘Ik help moeders met een eigen bedrijf opschalen, met behoud van hun privé en sociale leven’.

Zie je het verschil?

En het goede nieuws is dat je dit ook heel gemakkelijk voor jezelf en jouw business kunt verduidelijken. Het vergt alleen dat je net even op een andere manier naar je bedrijf en hulpvraag kijkt.

Als je wil dat ik daar met je in mee denkt, kan dat. Want op 15 september organiseer ik een nieuwe ‘Vastberaden Verkopen’ workshop. Dit keer is hij online. Hierin kijken we namelijk naar wie je wilt aanspreken, en hoe je jouw verkoopacties en content hierop kunt aanpassen.

T/m 31 augustus kan jij hem kopen voor 25 euro, daarna gaat de prijs omhoog naar 57 euro, omdat ik inmiddels weet dat hij dat hij dat meer dan waard is.

Dus ook als je niet in Utrecht of omgeving woont, is dit je kans om erbij te zijn en je sales-focus weer even op scherp te zetten! Met veel Haagse humor, directheid en eerlijkheid wat betreft mijn eigen proces.

Zie ik je daar?

Vriendelijke groet,

Jill van den Bosch – Sales Coach in Utrecht voor kennisondernemers
Onderhandelen | gesprekstechnieken | rollenspellen

Kom naar mijn gratis masterclass Strategisch Sales

Leer jouw salesproces strategisch in te richten en krijg meer klanten.

Stay tuned

Ontdek de Geheimen van Moeiteloze Verkoopgesprekken:

Gratis video serie wordt beter in je salesgesprekken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laat de succesvolle salesgesprekken beginnen!